Płynna proteza stawów Łódź – dla kogo?

Dla kogo jest przeznaczona płynna proteza stawów Łódź?

• dla wszystkich pacjentów, którzy cierpią dolegliwości bólowe z powodu choroby zwyrodnieniowej zwłaszcza stawu kolanowego (ale też innych dużych stawów), których stopień zaawansowania zmian nie kwalifikuje jeszcze do protezy, a dotychczasowe leczenie np. iniekcjami z kwasu hialuronowego nie przyniosło pozytywnego efektu przeciwbólowego.
  • dla pacjentów, których zmiany zwyrodnieniowe są o dużym zaawansowaniu, ale z przyczyn ogólnoustrojowych nie mogą być operowani, np: podeszły wiek, choroby współistniejące, wysokie ryzyko sercowo-naczyniowe około zabiegowe.
  • dla pacjentów, którzy nie są przekonani do implantacji protezy stawu, ze względu na ryzyko powikłań oraz ograniczenia w zakresie ruchomości stawów i aktywności po zabiegu. (Uśredniony odsetek zadowolenia pacjentów z protezy stawu kolanowego szacuje się tylko na około 60%)

Płynna proteza stawu Łódź – jak się zakwalifikować?

Wystarczy zapisać się na wizytę. Proszę wziąć ze sobą badania obrazowe (płyty). Na miejscu zostanie wykonane badanie ortopedyczne i USG ortopedyczne Łódź.

Jak wygląda samo podanie leku i jak to zastępuje endoprotezę?

Preparat podaje się dostawowo, proces jest niebolesny lub minimalnie bolesny ze względu na używane znieczulenie. Po podaniu preparatu pacjent zgodnie z wytycznymi producenta otrzymuje dożylnie antybiotyk. Całość trwa około 30 min. Nie jest wymagana modyfikacja aktywności za wyjątkiem nieuprawiania sportu tego dnia.

Działanie preparatu polega na zupełnie innym mechanizmie niż działanie kwasu hialuronowego czy sterydu. Płynna endoproteza stawów Łódź to polimer, który wbudowuje się w miejsca uszkodzeń, które produkują czynniki zapalne blokując je - dzięki czemu pacjent nie odczuwa bólu.

Kiedy można oczekiwać efektów i na jak długo to starcza?

Ilość iniekcji, jaką trzeba wykonać to zwykle pojedyncza iniekcja, natomiast w przypadku zmian zwyrodnieniowych o dużym nasileniu oraz kolan u wysokich osób - a tym samym z dużymi kolanami możliwa jest konieczność wykonać 2 iniekcje. Efekt działania przeciwbólowego osiągalny zwykle jest od kilku dni do nawet 3 tygodni, trwa on zwykle od 1 roku do 2 lat.

Co w przypadku zmian zwyrodnieniowych o bardzo dużym zaawansowaniu, czy płynna endoproteza Łódź pomoże?

Tak, jest sens wykonać zastrzyk nawet przy dużych zmianach zwyrodnieniowych, zwłaszcza jeśli pacjent nie kwalifikuje bądź nie życzy sobie operacji. W takich przypadkach uzupełniającą małoinwazyjną terapią, która wspomaga leczenie przeciwbólowe jest kriolezja nerwów genicularnych.

Jeśli potrzebny Ci doświadczony ortopeda Łódź, zgłoś się do mnie. Przed rozpoczęciem leczenia przeprowadzana jest przeze mnie konsultacja ortopedyczna Łódź.

Sprawdź także:

Płynna endoproteza stawu Łódź to preparat podawany w sposób małoinwazyjny, dostawowo jako iniekcja, który może pomóc osobom, które nie są przekonane lub nie kwalifikują się do leczenia operacyjnego, czyli endoprotezy Łódź (np. protezoplastyka stawu biodrowego Łódź).

Endoprotezy Łódź

Łódź - Atlas Arena