Na czym polega zespół cieśni nadgarstka?

Zespół cieśni nadgarstka polega na ciągłym ucisku nerwu pośrodkowego - jednego z 3 najważniejszych nerwów zaopatrujących ruchowo i czuciowo rękę. Początek choroby zwykle wyprzedza o kilka lat pierwsze objawy, na które składają się:

• męczliwość dłoni
  • zmniejszenie masywu kłębu kciuka
  • mrowienie kciuka, palca wskaziciela oraz palca środkowego po stronie dłoniowej
  • drętwienie ręki w nocy, które można złagodzić poprzez potrząśnięcie ręką

Na czym polega diagnostyka zespołu cieśni nadgarstka Łódź?

Złotym standardem zaraz po konsultacja ortopedyczna Łódź i wykonaniu badania ortopedycznego jest wykonanie badania EMG - przewodnictwa nerwowo-mięśniowego.

Na czym polega leczenie zespołu cieśni nadgarstka Łódź?

Na leczenie nieoperacyjne w przypadku bólu cieśni nadgarstka Łódź składa się fizjoterapia w postaci masaży oraz iniekcje w okolice nadgarstka pod kontrolą ortopeda USG Łódź, które zwykle nie są skuteczne, gdyż nie usuwają przyczyny dolegliwości. Z tego względu złotym standardem leczenia jest leczenie operacyjne polegające na chirurgicznym uwolnieniu nerwu na poziomie nadgarstka.

Jak wygląda zabieg ?Operacja wykonywana jest najczęściej w znieczuleniu miejscowym ze względu na małoinwazyjny charakter (nacięcie na skórze to około 2 cm) w war. bloku operacyjnego. Po zabiegu pacjent może w pełni ruszać palcami i użytkować rękę do takich czynności jak czesanie, używanie sztućców czy chwytanie innych lekkich przedmiotów. Pobyt w szpitalu trwa około 1-2h.

Skontaktuj się ze mną, jeśli potrzebny Ci doświadczony ortopeda Łódź.